1 Yritys luo mainoksen Ajatellaan vaikka, että lähistölläsi avataan kuntosali. Omistaja luo mainoksen, jotta ihmiset tulevat kokeilemaan ilmaisia treenejä. 2 Facebookille maksetaan mainoksen näyttämisestä Omistaja lähettää mainoksen Facebookiin ja kuvailee kenen haluaa näkevän sen: henkilöt, jota asuvat lähistöllä ja tykkäävät juoksemisesta. 3 Oikeat ihmiset näkevät mainoksen Näet mainoksen, jos asut kyseisessä kaupungissa ja pidät juoksemisesta.
Näkemäsi mainokset valitaan sen perusteella, mitä teet Facebookissa. Käytettyjä tietoja ovat esimerkiksi tykkäyksesi, kommenttisi ja jakamasi tiedot, kuten asuinkaupunkisi tai syntymäaikasi. Mainosten valitsemisessa voidaan käyttää myös tietoja, joita jaat mainostajien kanssa tai joita saadan toimistasi heidän sivustoissaan tai sovelluksissaan.
Mitä Facebook-mainonta maksaa? Facebook-mainonnan hinta vaihtelee sen kohdennuksen mukaan, esim. miten mainonta on kohdennnettu maantieteellisesti, ikäryhmittäin, kiinnostusten kohteiden mukaisesti ja mainostyypeittäin. Tehtyihin kampanjoihin perustuen 500 €:n mediabudjetilla saadaan jopa 4,5 miljoonaa näyttökertaa. Yksittäinen klikkihinta vaihtelee välillä 0,2 – 0,3 €.
Anonymous on tönäissyt viestiketjua viimeksi klo Ma Loka 05, 2015 4:46 pm
|